ISO 9000
Systém manažérstva kvality podľa súboru noriem ISO 9000 - Potrebujete ho?
Kvalita nie je drahá, drahý je jej nedostatok...
Toto by mala byť jedna zo základných otázok každej organizácie.
Myslíme, že poznáme odpoveď a pomôžeme Vám nájsť riešenie.
• Kvalita je zodpovednosťou všetkých na všetkých úrovniach riadenia. Zavedením SMK bude organizácia lepšie vybavená na riadenie rizík súvisiacich s kvalitou. SMK by mal byť v organizácii navrhnutý tak, aby na jednej strane uspokojoval vnútorné potreby organizácie a potreby zákazníka na druhej strane.
• 80% problémov spojených s kvalitou nespôsobuje robotník, ale úroveň riadenia
• Kvalita je otázka poskytnutia dôvery
Zavádzanie manažérskych systémov by sa malo stať v súčasnosti dôležitým krokom, priam neoddeliteľnou súčasťou rozvoja každej organizácie. Tieto by mali v prvom rade poskytovať základ, na ktorom môžu ľudia fungovať tak, aby organizácia efektívne a účinne dosahovala želané výsledky. Sú zamerané na kvalitu, zdravie a bezpečnosť, životné prostredie alebo ochranu údajov.
Očakávania od zavedenia noriem ISO 9000
• spriehľadnenie firmy pre zákazníka, vlastníka, vedenie i zamestnanca
• získanie certifikátu kvality ISO 9001, ISO 14 000
• držanie kroku s dobou vzhľadom na členstvo Slovenskej republiky v Európskej únii
• zvýšenie dôveryhodnosti organizácie
• zvýšenie hodnoty a imidžu organizácie
• zavedenie poriadku a systémového prístupu do činnosti organizácie
• zlepšenie vzťahov vo vnútri organizácie a skvalitnenie práce v oblasti ľudských zdrojov
• zvýšenie výkonnosti, zníženie nákladov a posilnenie tvorivosti
• ľahšie zapracovanie a zapojenie nových pracovníkov k plneniu cieľov organizácie
• jasná definícia procesov a postupov pre všetky realizované činnosti
• plnenie podmienok pri verejnom obstarávaní podľa §29 a §30 zákona č. 28/2006
Najvýznamnejším prínosom po zavedení noriem ISO 9000 pre organizáciu z hľadiska jej vonkajších vzťahov je samotné získanie certifikátu kvality, pretože to predstavuje pre organizáciu významný reklamný prvok v súvislosti s prezentáciou jej mena. Naopak z hľadiska interných vzťahov organizácie, je najväčším prínosom zavedenie poriadku a systémového prístupu do činnosti organizácie.